طرح توجهی آموزشگاه کامپیوتر

دسته بندي : کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
این روز ها کامپیوتر ها به جزء اساسی از زندگی انسان ها مبدل شده اند . در واقع هر شغلی که در نظر بگیرید، بدون شک کامپیوتر ها جایی در آن باز کرده اند. این فاکتور باعث شده تا یادگیری مهارت های مربوط به کامپیوتر ، برنامه نویسی، امور گرافیکی و... رشد بسیار بالایی را تجربه کند. به نحوی که سرمایه گذاران زیادی وارد آن شده اند. طرح توجیهی آموزشگاه کامپیوتر همان چیزی است که می تواند یک دیدگاه روشن واضح را از این شغل به کاربران بدهد .

در واقع می توان به کمک یک نمونه طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه ، دیدگاه شفاف و واضحی را از مسیر پیش رو داشت . همین عامل هم باعث شده تا بسیاری در ابتدای کار به دنبال آن باشند. البته در این میان نباید از الزام آن برای دریافت وام هم غافل شد. به همین جهت بوده که بسیاری به دنبال دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر هستند.

ما سعی داریم تا در ادامه این مقاله، مرور واضحی بر روی این طرح داشته و تمام جنبه هایش را خدمت شما بیان کنیم. لذا اگر در مورد راه اندازی آموزشگاه علوم کامپیوتر، شرایط اماکن برای آموزشگاه ، شرایط بانک برای وام آموزشگاه و... سوال دارید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

اهمیت راه اندازی آموزشگاه علوم کامپیوتر و رایانه

شکی نیست که این روز ها بیشتر افراد دست کم یک رایانه شخصی در خانه خود دارند. از این رایانه برای امورات مختلفی مانند رفع نیاز های ساده تا برنامه نویسی و کسب درآمد استفاده می شود. پیچیدگی های نسبی که در ساختار رایانه ها و البته امورات مربوط به آن ها وجود دارد، باعث شده تا استفاده از آن ها نیازمند تخصص و مهارت بالایی باشد.

به همین جهت است که تعداد زیادی از کاربران، در فرایند استفاده از آن دچار مشکل می شوند. در این زمینه باید عنوان کنیم که وجود یک آموزشگاه تخصصی می تواند مسیر کار را بسیار هموار تر کند.

در واقع بسیاری از متقاضیان سعی می کنند تا به جای استفاده از کتاب های حجم یا دوره های طولانی، به یک آموزشگاه حضوری رفته و تحت نظر یک مربی، مهارت های لازم در این زمینه را یاد بگیرند. همین عامل باعث شده تا راه اندازی یک آموزشگاه علوم کامپیوتر، به عنوان فرصتی بی نظیر و پر رونق برای کسب درآمد شناخته شود.

درآمد آموزشگاه علوم کامپیوتر

بیشتر افراد تمایل دارند تا قبل از هر چیزی ، میزان درآمد یک آموزشگاه را در این حیطه بدانند. حتی هدف اولیه بسیاری از افراد برای خرید طرح توجیهی آموزشگاه کامپیوتر هم چنین چیزی است. در این رابطه باید عنوان کنیم که درآمد یک آموزشگاه به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد . برای مثال نوع آموزش های ارائه شده، شهریه دریافتی و… همگی می تواند بر روی این موضوع اثرگذار باشند.

درآمد آموزشگاه علوم کامپیوتر

با این حال ما در طرح توجیهی آموزشگاه کامپیوتر 1402 سعی کرده ایم تا تنها منبع درآمدی را دوره های آموزشی و شهریه های حاصل از آن قرار دهیم که مطابق با آن می توان انتظار درآمدی قریب به 2.5 میلیارد تومان را داشت . این رقم در نوع خود بسیار منحصر به فرد است .

البته باید این را در نظر داشته باشید که درآمد های یک مرکز می تواند به فاکتور های بسیاری مانند تعداد دانش پژوهان، حاشیه سود، هزینه کلاس ها، نوع آموزش و… بستگی دارد. البته رقم مذکور بدون کسر هزینه است .

مسلما بعد از کسر مواردی همچون حقوق و دستمزد، اجاره، سوخت و انرژی و…. مقدار اندکی از آن باقی می ماند. با این حال باید عنوان کنیم که با توجه به شرایط موجود، راه اندازی یک آموزشگاه کامپیوتر، می تواند امری نسبتا سودآور باشد.

سرمایه لازم برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

همانطور که درآمد ها می تواند متفاوت باشد، بدون شک سرمایه لازم هم متفاوت است . برای مثال ممکن است از یک ملک شخصی برای راه اندازی این مکان استفاده کنید. یا حتی ممکن است خودتان به تنهایی تمام آموزش ها را بر عهده گرفته و بدین ترتیب نیازی به مربی نداشته باشید. شکی نیست که تمام این موارد می تواند بر روی هزینه های شما موثر بوده و آن را تغییر دهد.

طبق برآورد های ما در نمونه طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه ، راه اندازی یک مرکز علوم کامپیوتر می تواند هزینه ای بین ده میلیون تا سه میلیارد تومان داشته باشد. البته بخش اعظمی این هزینه مربوط به فضای شما است. در طرح حاضر، هزینه خرید یک ملک هم لحاظ شده که می توانید به سادگی و با استفاده از فایل راهنما ، هزینه اجاره یا رهن را در آن قرار دهید.

از طرفی می توانید به سادگی هرچه تمام تر، حقوق های لحاظ شده و موارد دیگر را مطابق با نیاز خود سفارشی سازی کرده و یک طرح مناسب برای نیاز خود ایجاد کنید.

در واقع همین قابلیت سفارشی سازی هم باعث شده تا این محصول بهترین نمونه طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه باشد. پس اگر به دنبال دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر هستید، به احتمال زیاد این مورد می تواند کارآمد باشد.

شرایط اماکن برای آموزشگاه

برای اینکه بتوانید مجوز راه اندازی یک آموزشگاه کامپیوتر را دریافت کنید، باید حتما نسبت به دریافت مجوز های آن اقدام کنید. بدین منظور هم قوانین مختلفی توسط دولت تعیین شده که رعایت آنها می تواند فرایند دریافت وام را برایتان ساده تر کند. ما در ادامه چند مورد از آن ها را خدمت شما ذکر کرده ایم.

مرحله اول دریافت تاییدیه اداره فنی و حرفه ای است. طبق مفاد این اداره، مکان شما برای راه اندازی آموزشگاه باید حتما تمیز و مناسب باشد. چنانچه این فضا در ساختمان مسکونی باشد، باید آموزشگاه حتما در یکی از طبقات زیر زمین، همکف یا طبقه اول باشد. از طرفی باید حتما رضایت نامه مدیر ساختمان هم ارائه شود.
در صورتی که مکان شما دارای کاربری اداری باشد، تمام طبقات آن مورد تایید است . مغازه های مجزا هم چنین شرایطی دارند.
مرحله دوم دریافت تاییدیه از اداره اماکن شهر محل سکونت است. برای این تاییدیه هم باید اصل و کپی سند ارائه شود. اگر شما محل را اجاره کرده باشید، باید اصل اجاره نامه رسمی را ارائه دهید. این اجاره نامه باید حتما دارای کد رهگیری باشد.
در صورتی که محل آموزش تئوری با محل آموزش عملی متفاوت است ، باید حتما تفاهم نامه بین آموزشگاه با محل ارائه آموزش های عملی ( مانند کارگاه، کارخانه و…. ) ارائه شود.

 البته این مورد بیشتر برای آموزشگاه هایی است مهارت هایی همچون نجاری ، جوشکاری و… را ارائه می دهند. البته این فاکتور هم به شرطی است که دانش پژوهان نیازمند رفت و آمد بین دو محل باشند.

شرایط اماکن برای آموزشگاه
آموزشگاه نوع ب چیست؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که اغلب افراد قبل از خرید طرح توجیهی آموزشگاه کامپیوتر با آن مواجه می شوند، وجود مفهومی به نام آموزشگاه نوع ب است. در واقع آموزشگاه علوم کامپیوتر جزو نمونه هایی است که می تواند در این دسته بندی قرار گیرد. به همین جهت اغلب از خود می پرسند که آموزشگاه نوع ب چیست.

در پاسخ این سوال باید عنوان کنیم آموزشگاه هایی که می توانند دوره ها و البته آموزش های خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند، به عنوان آموزشگاه فنی و حرفه ای نوع ب شناخته می شوند. برای مثال شما می توانید در آموزشگاه خود ، دوره های یادگیری برنامه نویسی را به صورت آنلاین ارائه دهید. لذا می توانید در این دسته بندی قرار گیرید. برای دریافت مجوز آن باید شروط زیر را داشته باشید:

حداقل 18 سال سن
داشتن سند یا اجاره نامه رسمی یک دفتر فیزیکی
خرید دامنه وبسایت به صورت 5 ساله
بکارگیری سیستم یادگیری آنلاین LMS در وبسایت و سایر الزامات فروشگاه اینترنتی
اتصال به سامانه سازمان فنی و حرفه ای
امکان ارائه آنلاین دوره ها

در نظر داشته باشید که شما باید برخی دیگر از الزامات دیگر سازمان نظیر ارائه مدارک شناسایی و تابعیت ایرانی را هم طی کنید.




دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

جذابیت راه اندازی یک آموزشگاه علوم کامپیوتر باعث شده تا در این بین بسیاری به دنبال تاسیس چنین مرکزی باشند. البته الزام وجود طرح توجیهی در این بین باعث شده تا بسیاری برای خرید یک نمونه آپدیت شده و کامل ، به دنبال دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر باشند.
طرح توجیهی

اگرچه در حال حاضر نمونه های رایگان بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد اما باید این مورد را خاطر نشان کنیم که همگی آنها قدیمی بوده و ارقام و محاسبات آن مربوط به حداقل بیست سال قبل است . مسلما این موضوع هم در فرایند دریافت وام برایتان دردسرساز می شود. از طرفی نسخه قابل ویرایش را نداشته و نمی دانند که چگونه آن را تغییر دهند.
ما سعی کرده ایم تا در طرح توجیهی آموزشگاه علوم کامپیوتر خود، تمام این مشکلات را برطرف کنیم. به همین جهت تمام اطلاعات را با نرخ های جدید به روز کرده ایم.

دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

مازاد بر این نسخه قابل ویرایش را قرار داده و حتی چگونگی سفارشی سازی آن را هم آموزش داده ایم. ترکیب کلی این موارد در کنار همدیگر باعث شده تا این محصول به عنوان بهترین نمونه طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه در سطح وب باشد.

خلاصه طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

بدون شک وجود یک خلاصه طرح می تواند دیدگاه بهتری در رابطه با این شغل و البته جنبه های مختلف آن به شما ارائه دهد. ما سعی کرده ایم تا در جدول زیر، خلاصه ای از جزئیات این طرح را خدمت شما بیان کنیم.




موضوع طرح  خدمات آموزشي در زمينه علوم رايانه
محل اجراي طرح  قابل اجرا در سراسر كشور 
سرمايه گذاري كـل بین 100 تا  32701.2 ميليون ريال  
دوره بازگشت سرمایه 1.5 سال
اشتغالزایی دست کم سه نفر
درآمد طرح بین 100 الی 26000 میلیون ریال در سال




در نظر داشته باشید که راه اندازی یک آموزشگاه ، جنبه های مختلفی دارد که بر روی درآمد و هزینه تاثیر می گذارد. لذا با بررسی این جزئیات و سفارشی سازی آن ها ، می توانید به اعداد دقیق تری برسید که متناسب با شرایط خودتان است.

سخن آخر

راه اندازی یک آموزشگاه کامپیوتر ، می تواند یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در عصر حاضر باشد . در واقع این اقدام می تواند درآمد پایدار را برای شما ایجاد کرده و کمک بزرگی هم به نسل حاضر باشد. ما جنبه های مختلف این کسب و کار را به صورت فنی و دقیق درطرح توجیهی آموزشگاه کامپیوتر حاضر بررسی کرده ایم. لذا اگر در این زمینه سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با تیم ما در هترو تاپ مطرح بفرمایید.
دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی

تعداد مشاهده: 520 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

حجم فایل:298 کیلوبایت

 قیمت: 94,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


برچسب ها: طرح توجیهی