پروژه کارآفرینی معدن سنگ مرمریت

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع معدنی
پروژه کارآفريني معدن سنگ مرمريت در 33 صفحه ورد قابل ويرايش


1- 1 مقدمه :

نوعي سنگ آهك است كه تحت فشار و حرارت زياد دگرگون شده است. در اين دگرگوني بلورهاي ريز كلسيت مجددا" متبلور مي شوند و بصورت بلورهاي درشت در مي آيند. رگه هاي موجود در سنگ مرمريت مربوط به ناخالصي هاي موجود در سنگ آهك اوليه است. مرمريت ها كه از متامورفيسم سنگهاي آهكي اوليه حاصل شده اند, بر حسب درجه متامورفيسم و رشد كريستالها, ممكنست سنگهاي تزئيني مختلفي را با نامها و بافتهاي متفاوت ريز و درشت تشكيل دهند.

مرمريت درشت بلور, سفيد يا خاكستري روشن تا كرم را اصطلاحا" كريستال و مرمريت كريستال سفيد را اصطلاحا" سنگ چيني مي گويند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :

معدن سنگ مرمريت





محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضيان :

نام


نام خانوادگي


مدرک تحصيلي


تلفن














1 – 4 – دلايل انتخاب طرح :

توجه به خودکفايي اين صنعت و همجنين نياز بازار داخلي به توليد اين محصول با توجه به اين که معدن سنگ مرمريت مي تواند به رشد و شکوفايي اقتصادي کشور کمکي هر چند کوچک نمايد و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعاليت هاي صنعتي و معدني اين طرح را براي اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 ميزان مفيد بودن طرح براي جامعه :

اين طرح از جهات گوناگون براي جامعه مفيد است ، شکوفايي اقتصادي و خودکفايي در توليد يکي از محصولات ، سوددهي و بهبود وضعيت اقتصادي ، اشتغالزايي ، استفاده از نيروي انساني متخصص در پرورش کالاي داخلي و بهره گيري از سرمايه ها و داشته هاي انساني در بالندگي کشور .



1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :

تعداد اشتغالزايي اين طرح 21 نفر ميباشد .

تاريخچه و سابقه مختصر طرح :

سنگ مرمريت چيست؟

سنگ مرمريت نوعي سنگآهک است که به رنگ‏هاي گوناگون يافت مي‏شود. مرمريت سفيد از زمان‏هاي گذشته در ساختمان سازي کاربرد داشته است. مصري‏ها و يوناني‏ها از اين سنگ براي ساختن معابد خود استفاده مي‏کردند. اين سنگ در برابر گرما، سرما و باران مقاوم است.



سنگ مرمريت چگونه به وجود مي‏آيد؟

وقتي سنگ آهک در اعماق زمين به مدت طولاني تحت حرارتو فشار زياد قرار مي‏گيرد، دگرگون شده، به سنگ مرمريت تبديل مي‏شود. ماده اصلي سازنده سنگ مرمريت، کربنات کلسيم است. برخي از انواع سنگ مرمريت داراي 99 درصد کربنات کلسيم‏اند. وجود املاح آلومينيم و منيزيم در سنگ مرمريت باعث تنوع رنگ در آن مي‏شود. مرمريت خالص کاملاً سفيد رنگ است.

براي تهيه سنگ مرمريت، ابتدا صخرههاي مرمريتي را توسط ماشين آلات مخصوص به قطعات بزرگ تقسيم مي‏کنند. سپس اين قطعات را به کارگاه‏هاي مخصوص برش سنگ منتقل مي‏کنند و آنها را در اندازه‏هاي دلخواه و مناسب برش مي‏دهند. پس از برش، سنگ مرمريت را با دستگاه‏هاي مخصوص صيقل مي‏دهند تا سطحي صاف و پيدا کنند. به اين ترتيب سنگ مرمريت، آماده استفاده مي‏شود. ايتاليا يکي از بزرگترين توليدکنندگان سنگ مرمريت در جهان است. مرغوب‏ترين سنگ‏هاي مرمريت جهان نيز در همين کشور توليد مي‏شوند.

سنگ مرمريت به خاطر زيبايي خاصي که دارد همواره در مجسمه‏سازي، کارهاي ساختماني و تزييني مورد استفاده قرار گرفته است. هنرمندان برجسته‏اي چون «ميکل آنژ» و «لئوناردو داوينچي» در بسياري از آثار خود از سنگ مرمريت استفاده کرده‏اند.



سنگ مرمريت :

اين نوع سنگ داراي انرژي هاي بسيار قوي است که جهت درمانهاي زير مفيد است:

- درمان بيماري هاي کليوي و کبدي و از بين بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )

- آرامش بخشيدن و درمان استرس ، اضطراب و بيماري هاي عصبي و روحي و رواني

- تحريک نمـودن نيروهاي دروني ، پيشرفت فرد و باز شدن برخي چا کرا ها

- آرامش بخشيدن









درمان بيماري هاي کليوي و کبدي و از بين بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )

طريقه استفاده :

يک تکه سنگ مرمريت طبيعي (برش نخورده) کوچک را درون ظرفي که قبلا مقداري آب و تعدادي برگ درخت توت داخل آن ريخته ايد ، گذاشته و به مدت ده دقيقه زير نور خورشيد قرار دهيد . سپس سنگ را بر روي کبد و يا کليه و دو عدد از برگ ها را نيز برروي چشم سوم خويش به مدت پانزده دقيقه قرار داده و پس از آن سنگ را درون يک ليوان آب سرد بگذاريد . اين روش را روزي يک بار تکرار کنيد . چنانچه آب درون ليوان گرم و يا ولرم گشت ، معلوم مي شود که انرژي ها ي منفي را جذب نموده و اگر سرد باقي ماند ، دليل بر عدم جذب انرژي منفي مي باشد . اين سنگ بسيار حساس است و خيلي سريع انرژي هاي منفي اطراف را جذب مي کند بنا بر اين بايد آن را هميشه درون آب و در آفتاب بگذاريد تا انرژي هاي منفي خارج گشته و از انرژي هاي مثبت شارژ شود و جهت درمان در دفعات بعد مورد استفاده قرار گيرد .

چنانچه دو بار آب ليوان هنگام قرار گرفتن سنگ درون آن گرم شود ، عمل انرژي درماني بخوبي انجام شده است . عمل انرژي درماني پس از اين مرحله مي بايستي قطع گردد .

تحريک نمـودن نيروهاي دروني ، پيشرفت فرد و باز شدن برخي چا کرا ها

طريقه استفاده :

در اتاقي نيمه تاريک و آرام به حالت لوتوس ( چهار زانو ) بمدت ده دقيقه بنشينيد و در اين مدت يک قطعه سنگ مرمريت کوچک را که در آب بوده ، بر روي چشم سوم خويش قرار دهيد . هنگامي که احساس تکان خوردن و چرخش کرديد ، بدانيد که نيروهاي دروني شما شروع به حرکت نموده و چاکراهاي شما نيز در حال باز شدن هستند . اين روش را فقط روزي يک بار تکـرار نموده و بيش از پنج بار انجام ندهـيد ؛ چـرا که انجام بيشتر آن صـلاح نمي باشد .



آرامش بخشيدن

طريقه استفاده:

باقراردادن يک قطعه سنگ مرمريت کوچک بر روي چشم سوم ،نيروي موجود در آن آزادگشته و جهت آرامش بخشيدن مفيد است . (توجه داشته باشيد که سنگ بايد حتما قبلا در آب قرار داشته وبلافاصله مورد استفاده قرار گيرد.)

توصيه ها:

- افراد مبتلا به ميگرن ، تيک هاي عصبي و اختلالات مغزي بايد از تماس با سنگ مرمريت اجتناب نمايند ؛ چرا که بيماري آنها تشديد و گاه نيز تثبيت مي گردد . هنگامي که يک بيماري در فرد تثبيت شود ، بيماري به سختي بهبود مي يابد و گاه نيز هرگز بهبودي حاصل نمي شود.

- کودکان زير 5 سال از تماس با سنگ مرمريت (مخصوصا خيس ) اجتناب کنند.

نکته:

هنگامي که سنگ مرمريت از درون آب بيرون آورده مي شود ، نوعي انرژِي ترکيبي در آن بوجود مي آيد که هر چه مدت زمان بيرون ماندن سنگ بيشتر شود ، اين انرژي شديد تر گرديده و استفاده از آن باعث از هم گسيختگي انرژي ها و نيروهاي دروني افراد مي شود . بنابر اين از نيرو هاي مثبت سنگ بايد بلا فاصله پس از خارج نمو دن از آب استفاده شود .



هاله سنگ مرمريت :

اين هاله به صورت آتشين است و دائما اشعه هايي ساطع مي کند . اين نوع هاله موجي و کوتاه ، اغلب به رنگ هاي گرم : مانند قرمز ، نارنجي ، صورتي ، زرد و گاه کرمي مي باشد .



حفاري معدن :

تاريخچه حفر گمانه بسيار قديمي است و پيشينيان براي جستجوي آب در دشتها و دره‌ها به حفر گمانه مي‌پرداخته‌اند و چون تلمبه اختراع نشده بود، در اغلب موارد آب از چاه (گمانه) به صورت آرتزين خارج شده و يا چهارپايان کار آبکشي را انجام مي‌دادند. تا آنجا که تاريخ نشان مي‌دهد قديميترين گمانه ها در چين حفر شده و سيستم حفاري ضربه‌اي که امروزه در حفر گمانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، همان طريقه قديمي است که در چين متداول بوده است. براي حفر گمانه به اعماق مختلف ، اقطار و در سنگهاي گوناگون ، وسايل و تجهيزات و ماشين آلات حفاري در انواع و استانداردهاي مختف با تکنولوژيهاي گوناگون متداول است.



انواع روشها و تکنيکهاي حفاري

حفاري شوئيدني (Wash boring)

اين حفاري براي بدست آوردن نمونه‌هاي خاک ، حفاري اکتشافي براي بررسيهاي اوليه ، حفر گمانه براي برخي آزمونهاي برجا از جمله آزمايش SPT بکار مي‌رود.



روش حفاري :

بالا و پايين رفتن سر مته باعث سست شدن مواد زير لوله تزريق آب مي‌شود. آب با فشار زياد از سوراخ سر مته خارج و خرده‌ها را به خارج هدايت مي‌کند.



گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :

بازديد از محل معدن سنگ مرمريت

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از مرکز معدن سنگ مرمريت به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در محل پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم ،



جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش معدن و سنگ هاي معدني نيز که بازار رقابتي بسيار شديدي دارد استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي و استفاده از شيوه هاي نوين معدني از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .


دسته بندی: کارآفرینی » صنایع معدنی

تعداد مشاهده: 1401 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:423 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: